
Чи змінюється місячний фонд оплати праці в штатному розписі після звільнення працівника
Штатний розпис — внутрішній (локальний) нормативно-правовий документ підприємства:
- який фіксує розподіл праці між працівниками;
- закріплює структурний та чисельний склад працівників і місячний фонд зарплати;
- конкретизує перелік посад і професій;
- встановлює розмір основної зарплати для конкретної посади, професії, а також розмір надбавок/доплат, якщо це передбачають колективний договір або положення про оплату праці.
Для того щоб порахувати фонд зарплати на місяць за посадою, помножте посадовий оклад на кількість штатних одиниць за посадою, додайте суми доплат та надбавок, якщо є.
Розрахунок фонду зарплати: зразок
Штатний розпис — інструмент планування потреби роботодавця в працівниках. Фонд оплати праці не змінюється, якщо працівник звільнився. У цьому разі утворюється економія фонду зарплати. Роботодавець може:
- вивести посаду зі штатного розпису;
- перевести на посаду іншого працівника чи прийняти нового;
- доручити роботу за посадою одному або кільком працівникам за суміщенням;
- виплачувати премії.
Підприємство самостійно визначає свою організаційну структуру та здійснює розрахунок середньосписочної чисельності працівників. Наш калькулятор середньооблікової кількості працівників допоможе обрахувати таку кількість за вибраний період часу.
Штатний розпис затверджують у процесі створення організації, а потім, як правило, на кожен наступний рік — навіть, якщо жодних змін не вносили.
Штатний розпис — це офіційний документ організації, який детально описує її структуру, чисельність працівників, їхні посади та відповідні оклади. Що саме буде містити у собі штатний розпис 2025 року? Яка форма штатного розпису на 2025 рік буде актуальною? Відповіді на питання — у статті.
Підприємство реорганізується, змінюється назва або форма власності. У деяких працівників зміниться назва посади і код за Класифікатором професій. Як правильно оформити такі зміни? Що робити з працівниками, які перебувають у відпустці для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку та у щорічній відпустці? Чи потрібно складати і затверджувати нову номенклатуру справ, якщо зміни відбуватимуться з 1 грудня? Що робити з особовими справами і картками П-2? Філія без права юридичної особи перетворюється у відділення філії, як це вплине на роботу відділу кадрів?
Якщо ви вже підготували штатний розпис на 2025 рік, настав час офіційно затвердити його і ввести в дію відповідним наказом. Це важливий крок для забезпечення належного функціонування організації та відповідності вимогам трудового законодавства.