Прийняли працівника, а він не виходить на роботу. Підказки керівнику
Якщо новий працівник не вийшов на роботу, з’ясуйте причину. Можливо, працівник захворів, у нього трапилось лихо або просто передумав працювати. Подальші дії безпосереднього керівника та кадровика залежать від причини відсутності працівника.
Що робити, якщо прийнятий працівник не приступив до роботи
Якщо вдалося зв’язатися з працівником телефоном, і він повідомив, що:
- планує працювати, але захворів — складіть акт про відсутність працівника на роботі.
Зважайте: якщо працівник захворів у перший робочий день, попри те, що роботодавець подав у податкову службу повідомлення про прийняття на роботу, в е-кабінеті страхувальника на вебпорталі електронних послуг ПФУ е-лікарняний на працівника не сформується, допоки бухгалтер не подасть квартальний звіт; - не планує працювати — складіть акт про відмову стати до роботи. Ліпше, якщо працівник прийде на підприємство й власноруч напише заяву про скасування наказу про прийняття на роботу і зазначить причини, чому відмовився стати до роботи. Відтак заява, а не акт, буде підставою видати наказ про скасування наказу про прийняття на роботу.
Працівник не вийшов на роботу і з ним немає зв'язку: що робити?
Якщо причина відсутності працівника буде неповажною, роботодавцю не потрібно звільняти його за прогул без поважних причин за пунктом 4 частини 1 статті 40 КЗпП. Оскільки особу фактично не допустили до роботи, трудовий договір вважають неукладеним.
На підставі заяви працівника чи акта про відмову стати до роботи видайте наказ про скасування наказу про прийняття на роботу. Якщо уклали письмовий трудовий договір, у наказі зазначте, що скасовуєте трудовий договір №… від…
Скасовуємо повідомлення про прийняття працівника на роботу
Роботодавець не зберігає трудових книжок працівників, прийнятих на роботу після 10.06.2021. Тож у трудовій книжці працівника, який не став до роботи, не повинно бути запису про прийняття на роботу та про скасування наказу.