Дистанційна і надомна робота: вчимося розрізняти (інфографіка)

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
Обидві форми підходять для ситуації, коли роботу виконують поза територією роботодавця

 Дистанційна і надомна робота: вчимося розрізняти (інфорграфіка)

Основні положення щодо дистанційної та надомної роботи зафіксовані Кодексом законів про працю України (ст. 60-2 та ст. 60-1 відповідно).

Дистанційна і надомна робота — спільне та відмінне

Так, згідно з КЗпП, у разі дистанційної роботи працівник може виконувати свою роботу у будь-якому місці поза приміщенням чи територією роботодавця, використовуючи інформаційно-комунікаційні технології. Зміна робочого місця при цьому відбувається без погодження з роботодавцем.

Що ж стосується надомної роботи, то працівники виконують роботу за місцем проживання або ж в інших місцях, де є закріплена зона і відповідні технічні засоби (інструменти, прилади, інвентар тощо), необхідні для виробництва продукції чи надання послуг. Для того, щоб змінити місце роботи, працівник має попередньо погодити це з роботодавцем.

Схожа ситуація і з робочим часом: для надомників діє загальний режим роботи підприємства, дистанційники ж можуть сформувати свій робочий графік на власний розсуд. Зауважте, і в тому, і в іншому разі слід дотримуватися норми тривалості робочого часу до 40 годин на тиждень.

Певні відмінності є й у тому, як проводяться інструктажі з охорони праці та пожежної безпеки, а також у питаннях матеріально-технічного забезпечення.

Прикметно, що у разі надомної роботи саме роботодавець має забезпечити працівника безпечними та нешкідливими умовами праці, тоді як у разі дистанційної роботи ці питання працівник має вирішити самостійно (роботодавець відповідає лише за безпеку і належний технічний стан обладнання, якщо він передає їх працівникові).

Детальніше про відмінності — в інфографіці:

Дистанційна і надомна робота: вчимося розрізняти (інфорграфіка)

За інформацією Центрального міжрегіонального управління Державної служби з питань праці

додаток

Зміни впродовж літа в бронюванні та отриманні критичності

Статті за темою

Усі статті за темою

Аналіз судової практики у трудових спорах

У сфері трудових правовідносин судова практика відіграє важливу роль для формування стабільного правозастосування, захисту прав працівників і роботодавців, а також для тлумачення норм трудового законодавства. В умовах постійного оновлення правової бази України актуальним є ґрунтовний аналіз судової практики у трудових спорах. Яка практика розгляду судами трудових спорів — читайте у статті.
196

Калькулятор днів відпустки

Виникли проблеми з тим, як розрахувати кількість відпускних днів? Шукаєте розрахунок днів невикористаної відпустки при звільненні онлайн? Переймаєтесь як розрахувати кількість днів відпустки за фактично відпрацьований час та як порахувати кількість днів невикористаної відпустки? Рішення усіх питань — наш калькулятор відпусток онлайн.
540692

Що входить до страхового стажу?

Страховий стаж — це один із ключових факторів, який впливає на право людини на пенсійне забезпечення, соціальні виплати та інші пільги. Тому перед роботодавцями та працівниками постає низка питань щодо його врегулювання. Що входить до страхового стажу для пенсії? Як зараховується стаж та чи зараховується навчання в трудовий стаж? Відповіді на ці та інші питання про трудовий стаж для виходу на пенсію — у статті.
68802

Роль кадровика в командній роботі

Успіх будь-якої організації безпосередньо залежить від її найціннішого ресурсу — людей. Командна робота, як форма організації праці, дозволяє досягати синергії, де загальний результат значно перевищує суму індивідуальних зусиль. Проте для створення дієвої команди недостатньо просто зібрати фахівців у межах одного проєкту чи підрозділу. Саме тому досить важлива роль кадровика в командній роботі— HR-фахівця, чия місія полягає у створенні сприятливого середовища для командної взаємодії та розвитку колективу.
370

Психологія конфлікту: чому ми сваримось на роботі

Конфлікт — це зіткнення протилежних інтересів, цінностей, поглядів або потреб. Конфлікти на робочому місці виникають через взаємодію різних особистостей, посадових функцій та очікувань. У цій статті ви знайдете секрети вирішення трудових конфліктів, все про роль кадровика у врегулюванні спорів, а також кадрові політики і уникнення конфліктів у трудовому просторі.
606

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді