За результатами службового розслідування керівник підприємства може прийняти рішення про притягнення працівників до дисциплінарної відповідальності за порушення трудової дисципліни (неналежне виконання посадових обов’язків) та доручити працівникам усунути порушення у визначений строк (поновити особову справу працівника та оформити дублікат трудової книжки працівника).
Для виготовлення дубліката трудової книжки необхідно запропонувати працівнику отримати довідки про роботу з усіх попередніх місць роботи.
Фіксувати в трудовій книжці нагородження і заохочення зобов’язує пункт 2.2 Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої наказом Мінпраці, Мін’юсту, Мінсоцзахисту від 29.07.1993 № 58 (далі — Інструкція № 58). Що і як писати — визначає підрозділ «г» розділу 2 Інструкції № 58.
Під час оформлення на роботу всі працівники зобов’язані подавати на підприємство трудову книжку (у разі наявності) або відомості про трудову діяльність з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування (витяг з електронної трудової книжки).
Коли фізична особа — підприємець починає використовувати найману працю, він автоматично стає роботодавцем. Саме з цього моменту виникає безліч запитань. Чи має ФОП заповнювати трудові книжки працівників у 2025 році? Що робити, якщо підприємець не має печатки? Чи оформлює ФОП трудову книжку особі, яка працевлаштовується вперше?