Відправлення трудової книжки за кордон
Запитання
Працівник звільнився, і просить вислати його трудову книжку на закордонну адресу. Чи може організація задовольнити прохання працівника?
Відповідь
Роботодавець зобов’язаний видати працівникові трудову книжку у день звільнення з внесеним до неї записом про звільнення (п. 4.1 Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої наказом Мінпраці, Мін’юсту, Мінсоцзахисту від 29.07.1993 № 58; Інструкція № 58)
Якщо працівник відсутній на роботі у день звільнення, роботодавець у цей день надсилає працівникові поштове повідомлення про необхідність отримання трудової книжки (п. 4.2 Інструкції № 58). Таке повідомлення доцільно надсилати рекомендованим листом із повідомленням про вручення, описом вкладення та позначкою «вручити особисто». Зазначена послуга надається відповідно до пункту 17 Правил надання послуг поштового зв’язку, затверджених постановою КМУ від 05.03.2009 № 270 (далі — Правила № 270).
Читайте також: Видача трудової книжки на підставі довіреності
Пересилання трудової книжки поштою з доставкою на зазначену адресу допускається лише за письмової згоди працівника.
Тобто відповідно до норм трудового законодавства роботодавець зобов’язаний надіслати трудову книжку на будь-яку адресу, зазначену у заяві працівника, у т. ч. за кордон.
Проте абзацом 4 пункту 37 Правил № 270 встановлено, що у міжнародних поштових відправленнях забороняється пересилати трудові книжки, військові квитки, документи, що посвідчують особу (крім паспортів громадянина України для виїзду за кордон) тощо.
Тому у такому разі радимо надіслати на адресу колишнього працівника лист, у якому пояснити цю законодавчу заборону.