Яким вимогам має відповідати антикорупційна програма юридичної особи? Яку назву посади передбачити в штатному розписі для особи, відповідальної за її реалізацію? Чи можна поєднати виконання цієї функції з безпосередніми посадовими обов’язками? Про це і не тільки — тут і зараз
Ухвалене наприкінці 2014 року нове антикорупційне законодавство визначило стратегію антикорупційної політики держави, створило правові, організаційні й інституційні засади її діяльності у сфері запобігання та протидії корупції.
Серед загалу поширеною є думка про тотожність понять «конфлікт інтересів» і «корупція». Це хибне уявлення цілком закономірне в громадян, які не працюють на публічній службі й не стикаються на практиці з конфліктом інтересів, і неприпустиме в публічних службовців.
Продовжуємо розглядати тему щодо конфлікту інтересів. Зокрема, якими міжнародними та вітчизняними законодавчими актами це питання врегульовано. На кого поширюються вимоги законодавства про конфлікт інтересів та розкриваємо поняття «конфлікт інтересів».
Конфлікт інтересів — проблема, що не втрачає актуальності, незмінно перебуває у фокусі уваги суспільства, є предметом політичних баталій та резонансних розслідувань незалежно від місця країни в корупційних рейтингах. Про те, що варто знати кадровикам держустанов про конфлікт інтересів — розгляньмо у серії статей з цього питання.
В одному комунальному закладі охорони здоров’я планують працювати дві сестри. Чи буде це порушенням законодавства, зокрема щодо спільної роботи близьких осіб?
«Важка ти, шапко Мономаха!» Саме так можна охарактеризувати призначення особи на відповідальну державну посаду. Від самого початку громадянин має проходити всі кола відбору та перевірок, аби підтвердити свою компетентність та відповідність займаній посаді, відсутність обмежень для її зайняття. З’ясуємо, коли ж проводити спеціальну перевірку? Чи підлягає спеціальній перевірці міський голова, обраний на наступний строк? Чи передбачено спеціальну перевірку секретаря міської ради та заступників міського голови?
Претендента на посаду державної служби відібрано. Служба управління персоналом перевірила документи, необхідні для призначення. Держорган, де працюватиме держслужбовець видає акт (розпорядчий документ) про призначення на посаду та інформує органи ДФС про укладення трудового договору.
Претендента на посаду державної служби відібрано. Наступний етап — оформлення трудових відносин між претендентом та державним органом. Дізнайтеся на що звернути увагу службі управління персоналом, перш ніж видати акт про призначення на посаду.
Прийняття на держслужбу без конкурсу можливе, зокрема, в разі переведення до іншого держоргану на нижчу чи рівнозначну посаду
Особливості призначення на посаду держслужби переможців конкурсу ми уже розглянули. Однак, прийняття на держслужбу здійснюється й без конкурсу. Розгляньмо, за за яких умов це можливо
«Призових місць» у конкурсі на зайняття вакантної посади держслужби — два. За яких умов може бути призначений на посаду другий за результатами кандидат?
Працівникам служб управління персоналом варто знати про умови прийняття на державну службу переможців конкурсу. Саме про це йтиметься далі.
Порядок вступу на державну службу зазнав значних змін із набранням чинності Законом про держслужбу. Нині розгляньмо практичні аспекти цього процесу, а саме — найважливіші етапи прийняття на держслужбу: від перевірки претендентів до їх призначення.
Трудові правовідносини держслужбовців регулює як загальне трудове законодавство, так і спеціальне — Закон України «Про державну службу» від 10.12.2015 № 889-VIII (далі — Закон № 889), зокрема підзаконні акти, спрямовані на його імплементацію.