Дізнайтесь, коли підприємство повинне вносити виправлення до трудової книжки
Попри запровадження електронних трудових книжок, за роботодавцями зберігається обов'язок оформлення паперової трудової книжки (на вимогу працівника, якого вперше приймають на роботу) та внесення до неї відповідних записів.
Як виправити неправильний або неточний запис про роботу в трудовій книжці
Так, оформити документ потрібно у п’ятиденний термін після прийняття на роботу. Трудова книжка при цьому зберігається у працівника, проте він може вимагати, щоб роботодавець вносив до неї відомості щодо прийняття на роботу, переведення, звільнення тощо.
Також роботодавці зобов'язані надавати допомогу зі внесенням виправлень: у разі виявлення неправильного або неточного запису (відомостей про роботу, переведення, нагородження тощо) виправлення виконується власником або уповноваженим ним органом (згідно з Інструкцією про порядок ведення трудових книжок працівників).
Якщо ж підприємство, яке внесло хибний запис, ліквідоване, виправити запис може його правонаступник. Якщо ж немає і його, слід звертатися до обласних та міських державних архівів.
За інформацією Південно-Східного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці
Робота кадровика клопітка та відповідальна, але «людський фактор» ніхто не скасовував. Навіть досвідчені кадровики допускають помилки в трудових книжках. Як правильно виправити запис в трудовій книжці — розкажемо на прикладах.
Буде помилкою вказати у трудовій, що працівницю прийняли за строковим трудовим договором на час відпустки з вагітності та пологів. Як тоді зробити правильний запис?
Запис про звільнення за власним бажанням в трудовій книжці повинен відображати точне формулювання законодавчої норми про звільнення з цієї причини. Які варіанти запису про звільнення за власним бажанням можуть бути та зразки таких записів, — у статті.
Згода на обробку персональних даних для передання сканкопіїї трудової книжки на перший погляд є важливим кроком у процесі забезпечення відповідності законодавству та захисту особистої інформації. Однак чи потрібна згода на обробку персональних даних для сканкопіїї трудової сьогодні та яку форму вона має, — читайте у статті.
Аудит трудових книжок слід проводити, зокрема, коли на роботу оформився новий кадровик та перед тим як подавати скановані копії трудових книжок для оцифрування до Пенсійного фонду. Детально про випадки проведення аудиту трудових книжок та про дії роботодавця і працівника у разі втрати трудової книжки читайте у статті.