Призначення директора новоствореного підприємства: коли видавати наказ та повідомляти ДФС

10857

Запитання

Створено підприємство з видом діяльності, яка підлягає ліцензуванню. Як правильно прийняти на роботу директора? Коли подавати повідомлення про прийняття його на роботу? Коли складати наказ про його призначення? Проблема в тому, що підприємство не може функціонувати, поки не отримає ліцензію, а приймати директора й нараховувати заробітну плату немає сенсу та можливості. Але при подачі документів на оформлення ліцензії потрібно подати наказ про призначення директора. Як його правильно написати, хто його підпише? І чи можна наказ написати так: призначений, але приступить до виконання обов’язків після одержання ліцензії, як тільки почнеться діяльність?

Відповідь

Якщо умови ліцензування передбачають прийняття на роботу директора, то наказ має бути видано напередодні подання документів для отримання ліцензії. Потрібно дотримати певних правил.

1. Особливості прийняття на роботу директора мають бути прописані в установчих документах.

Якщо статутом визначено, що директор призначається на посаду власниками (засновниками), то в трудовій книжці має бути зазначено: «Призначено на посаду директора». Якщо, відповідно до статуту, директор обирається (наприклад, з числа засновників, акціонерів), то в трудовій книжці слід зазначити: «Обрано на посаду директора». Якщо ж директор приймається на роботу за рішенням власників (засновників), запис має бути такого змісту: «Прийнято на посаду директора».

Наказ про прийняття на роботу директор підписує сам, так само він має внести і запис до трудової книжки про прийняття на роботу.

2. Повідомлення до ДФС про прийняття на роботу керівника подається у день видання наказу про прийняття на роботу — це виняток із загального правила.

3. Директор — це найманий працівник, отже працювати безплатно він не може, навіть за умови, що ліцензію ще не отримано. Це порушення законодавства про працю. Натомість, директор може до моменту отримання ліцензії виконувати підготовчу роботу:

  • складати списки потенційних контрагентів;
  • розробляти маркетингові заходи;
  • визначити необхідну чисельність працівників тощо.

Мінімізувати витрати на оплату праці в цей період можна шляхом встановлення неповного робочого часу (наприклад, 1 година на тиждень), якщо установчі документі не містять обмежень з цього приводу.

Щорічні додаткові відпустки за шкідливі умови та за особливий характер: кому, скільки та як надавати

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Звільнення з роботи і прийняття на нове місце у той самий день

Розгляньмо ситуацію: наказ про звільнення з роботи видали 16.01.2025. Запис про звільнення до трудової книжки внесли 17.01.2025. Чи правомірним буде прийняття на роботу того самого дня, коли внесено запис про звільнення — 17.01.2025?
25378

Дистанційна робота: особливості оформлення

Дистанційна робота набула нового значення, адже в умовах воєнного стану стала одним із правомірних механізмів продовження бізнесу. Що ж таке дистанційна робота та як правильно оформити дистанційну роботу? Чи регулюється дистанційна робота КЗпП? Які особливості має дистанційна робота в умовах війни? Відповіді на усі питання — у статті.
65609

Строковий трудовий договiр: зразок і порядок укладання

Що таке строковий трудовий договір, ніби й зрозуміло з самої назви, але є нюанси. В яких випадках правомірно укладати строковий договір? Як оформити прийняття й що при цьому слід перевірити? Роз’яснюємо деталі, зокрема, про строкові трудові договори в умовах воєнного стану та додаємо зразок строкового трудового договору 2025.
145690

Колективний договір

Порядок укладання колективного договору викликає у роботодавців безліч запитань. Як має виглядати типовий колективний договір? Колективний договір: обов'язковий чи ні? Чи потрібно реєструвати колективний договір? Чи передбачено відповідальність за відсутність колективного договору? Знайдіть відповіді у статті
182153