Призначення директора новоствореного підприємства: коли видавати наказ та повідомляти ДФС

10150

Запитання

Створено підприємство з видом діяльності, яка підлягає ліцензуванню. Як правильно прийняти на роботу директора? Коли подавати повідомлення про прийняття його на роботу? Коли складати наказ про його призначення? Проблема в тому, що підприємство не може функціонувати, поки не отримає ліцензію, а приймати директора й нараховувати заробітну плату немає сенсу та можливості. Але при подачі документів на оформлення ліцензії потрібно подати наказ про призначення директора. Як його правильно написати, хто його підпише? І чи можна наказ написати так: призначений, але приступить до виконання обов’язків після одержання ліцензії, як тільки почнеться діяльність?

Відповідь

Якщо умови ліцензування передбачають прийняття на роботу директора, то наказ має бути видано напередодні подання документів для отримання ліцензії. Потрібно дотримати певних правил.

1. Особливості прийняття на роботу директора мають бути прописані в установчих документах.

Якщо статутом визначено, що директор призначається на посаду власниками (засновниками), то в трудовій книжці має бути зазначено: «Призначено на посаду директора». Якщо, відповідно до статуту, директор обирається (наприклад, з числа засновників, акціонерів), то в трудовій книжці слід зазначити: «Обрано на посаду директора». Якщо ж директор приймається на роботу за рішенням власників (засновників), запис має бути такого змісту: «Прийнято на посаду директора».

Наказ про прийняття на роботу директор підписує сам, так само він має внести і запис до трудової книжки про прийняття на роботу.

2. Повідомлення до ДФС про прийняття на роботу керівника подається у день видання наказу про прийняття на роботу — це виняток із загального правила.

3. Директор — це найманий працівник, отже працювати безплатно він не може, навіть за умови, що ліцензію ще не отримано. Це порушення законодавства про працю. Натомість, директор може до моменту отримання ліцензії виконувати підготовчу роботу:

  • складати списки потенційних контрагентів;
  • розробляти маркетингові заходи;
  • визначити необхідну чисельність працівників тощо.

Мінімізувати витрати на оплату праці в цей період можна шляхом встановлення неповного робочого часу (наприклад, 1 година на тиждень), якщо установчі документі не містять обмежень з цього приводу.

Актуально про відпустки

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Медичний огляд працівників

Медичні огляди працівників на підприємстві є важливою частиною системи охорони праці, що сприяє підтриманню здоров’я працівників, попередженню професійних захворювань і нещасних випадків. Які є медичні огляди працівників? Як часто здійснюється медичний огляд неповнолітніх працівників? Яка періодичність проходження медичних оглядів? Усе про періодичні медичні огляди працівників та порядок їх проведення — у статті.
43763

Направлення на медичний огляд працівників: як оформити

Медичні огляди працівників проводить комісія з проведення медичних оглядів закладу охорони здоров’я. Для проходження медогляду працівник пред’являє Комісії паспорт або інший документ, що засвідчує його особу, та медичну карту амбулаторного хворого (за наявності), а при попередньому медогляді — направлення, видане роботодавцем. Правильно оформити направлення на обов'язковий попередній медичний огляд працівника допоможе заповнений зразок. У статті на вас також чекає бланк для скачування направлення на попередній медичний огляд.
54296

Наказ про прийняття на роботу директора

Статут (Положення) підприємства визначає: керівника приймають, обирають чи призначають, зважаючи на вимоги законодавства. Наказ про прийняття директора на посаду складають, спираючись на статутні документи та документи про призначення (обрання)
151205