Призначення директора новоствореного підприємства: коли видавати наказ та повідомляти ДФС

11174

Запитання

Створено підприємство з видом діяльності, яка підлягає ліцензуванню. Як правильно прийняти на роботу директора? Коли подавати повідомлення про прийняття його на роботу? Коли складати наказ про його призначення? Проблема в тому, що підприємство не може функціонувати, поки не отримає ліцензію, а приймати директора й нараховувати заробітну плату немає сенсу та можливості. Але при подачі документів на оформлення ліцензії потрібно подати наказ про призначення директора. Як його правильно написати, хто його підпише? І чи можна наказ написати так: призначений, але приступить до виконання обов’язків після одержання ліцензії, як тільки почнеться діяльність?

Відповідь

Якщо умови ліцензування передбачають прийняття на роботу директора, то наказ має бути видано напередодні подання документів для отримання ліцензії. Потрібно дотримати певних правил.

1. Особливості прийняття на роботу директора мають бути прописані в установчих документах.

Якщо статутом визначено, що директор призначається на посаду власниками (засновниками), то в трудовій книжці має бути зазначено: «Призначено на посаду директора». Якщо, відповідно до статуту, директор обирається (наприклад, з числа засновників, акціонерів), то в трудовій книжці слід зазначити: «Обрано на посаду директора». Якщо ж директор приймається на роботу за рішенням власників (засновників), запис має бути такого змісту: «Прийнято на посаду директора».

Наказ про прийняття на роботу директор підписує сам, так само він має внести і запис до трудової книжки про прийняття на роботу.

2. Повідомлення до ДФС про прийняття на роботу керівника подається у день видання наказу про прийняття на роботу — це виняток із загального правила.

3. Директор — це найманий працівник, отже працювати безплатно він не може, навіть за умови, що ліцензію ще не отримано. Це порушення законодавства про працю. Натомість, директор може до моменту отримання ліцензії виконувати підготовчу роботу:

  • складати списки потенційних контрагентів;
  • розробляти маркетингові заходи;
  • визначити необхідну чисельність працівників тощо.

Мінімізувати витрати на оплату праці в цей період можна шляхом встановлення неповного робочого часу (наприклад, 1 година на тиждень), якщо установчі документі не містять обмежень з цього приводу.

додаток

Виправлення помилок в трудових книжках та передача сканкопій до ПФУ

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Стажування на робочому місці до оформлення трудових відносин — не правомірно

З назви статті вже зрозуміло, що проведення стажування на робочому місці до оформлення трудових відносин є порушенням чинного законодавства. Але проходження стажування законодавчо передбачено для певних категорій осіб, зокрема, студентів, безробітних, державних службовців тощо.
81353

Які документи для прийняття на роботу має подати претендент на посаду

Перед прийняттям на роботу (укладанням трудового договору) необхідно перевірити у претендента наявність всіх необхідних документів та їх легітимність. Які документи потрібні для влаштування на роботу та на що слід звернути увагу кадровику, чи можливе прийняття на роботу без військового квитка — у статті.
139833

Спрощені трудові відносини

Спрощений режим трудових відносин наразі можна застосовувати тільки на час воєнного стану. Водночас зміни, запроваджені відповідним законом, внесені до КЗпП.  Припускаємо, що законодавці планують, щоб роботодавці з працівниками перейшли до індивідуального регулювання трудових відносин. Хто може застосовувати спрощений режим? Як укладати трудовий договір й оплачувати працю працівників,  — роз’яснюємо у статті
9564

Оформлення запису в трудовій про прийняття строковика на час відпустки з вагітності та пологів основної працівниці

Буде помилкою вказати у трудовій, що працівницю прийняли за строковим трудовим договором на час відпустки з вагітності та пологів. Як тоді зробити правильний запис?
20466