Заметіль завадила дістатися до роботи: як табелювати та оплачувати

6376

Запитання

Через снігові замети громадський транспорт працює з перебоями. Внаслідок цього деякі працівники не змогли дістатися до роботи. Як позначати дні відсутності у табелі обліку робочого часу таких працівників? Чи підпадає така ситуація під визначення простою?

Відповідь

Є декілька варіантів, як роботодавець може вчинити в цій ситуації. Насамперед це залежить від характеру роботи та посадових (робочих) обов’язків працівника, можливості виконувати їх дистанційно. Адже, насамперед управлінські рішення керівника підприємства мають працювати на випередження майбутніх проблем в робочому процесі.

Робота на вулиці в морозну погоду: про що має знати кадровик

Отже, якщо працівник може виконувати свої обов’язки (або більшість із них) дистанційно (у віддаленому доступі), а роботодавець — контролювати виконання обов’язків працівником, то доцільно на час майбутньої негоди видати наказ про надання працівнику дозволу на роботу вдома на підставі заяви працівника.

СКАЧАТИ ➦ Звіт про виконання квоти 2019

В іншій ситуації в перший робочий день працівник має надати письмові пояснення про причини відсутності на робочому місці. Роботодавець може визнати причину відсутності працівника поважною, про що видати відповідний наказ. У табелі обліку використання робочого часу дні відсутності працівника позначають кодом «І» (інші причини неявок) та не оплачують.

Іншим варіантом у разі несприятливого метеорологічного прогнозу працівнику можна оформити за його заявою частину щорічної відпустки або відпустку без збереження заробітної плати на підставі статей 25, 26 Закону України «Про відпустки» від 15.11.1996 № 504/96-ВР.

Звертаємо увагу, що не рекомендується надавати працівникам відпустки «заднім числом», оскільки при перевірці інспектор з праці може визнати це порушенням законодавства про працю.

Нерідко кадровики вважають, що у разі невиходу працівника на роботу через несприятливі погодні умови є підстави для оголошення простою. Зауважимо, що простій — це призупинення роботи, викликане відсутністю організаційних або технічних умов, необхідних для виконання роботи, невідворотною силою або іншими обставинами (ч. 1 ст. 34 Кодексу законів про працю України). Перебої в роботі громадського транспорту можуть бути визнані поважною причиною відсутності на роботі, якщо у працівників немає іншої можливості дістатися до роботи.

Мінзарплата та мінімальний оклад у штатному розписі 2019

Заметіль завадила дістатися до роботи: як табелювати та оплачувати
Ольга Догадінапровідний експерт Експертус Кадри
Закон «Про Державний бюджет України на 2019 рік» збільшив мінімальну зарплату та прожитковий мінімум. Наслідок — зростає розмір мінімального посадового окладу.

Ольга Догадіна,
експерт Експертус Кадри

Актуально про відпустки

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Підсумований облік робочого часу

Підсумований облік робочого часу — це досить поширене явище на практиці. Проте, невизначеності в законодавстві щодо окремих його елементів викликають ряд питань. Зокрема, які характеристики має підсумований облік робочого часу і оплата праці, як закріплюється підсумований облік робочого часу в Колективному договорі, чи має свої особливості підсумований облік робочого часу для сумісників. Відповіді на ці та інші запитання щодо підсумованого обліку робочого часу читайте у статті.
39330

Запровадження гнучкого режиму роботи на підприємстві

За письмовим погодженням між працівником і роботодавцем незалежно від форми власності для працівника можна встановити гнучкий режим робочого часу. Гнучкий графік роботи регулюється ст. 60 Кодексу законів про працю України (далі — КЗпП). Які особливості має гнучкий графік роботи під час воєнного стану читайте у статті
15103

Бланк табеля обліку робочого часу

Табель обліку робочого часу (бланк П-5) використовується для контролю відпрацьованих годин, відпусток, лікарняних та інших видів часу, що враховуються для розрахунку заробітної плати. У цій статті Ви знайдете відповіді на такі питання: як здійснюється облік робочого часу у військових, який вигляд має бланк табеля робочого часу, як правильно заповнити бланк табеля обліку робочого часу?
64606

Внутрішнє сумісництво: наказ, особова картка, облік робочого часу

З листа до редакції: «Декілька років тому ми дозволили жінці-лаборанту працювати у вільний від основної роботи час за внутрішнім сумісництвом у тій же лабораторії прибиральником виробничих приміщень. За таку роботу ми доплачували їй 50% окладу прибиральника. Зараз ця працівниця вирішила відмовитися від роботи прибиральника. Який слід видати наказ? Оскільки раніше було видано наказ про дозвіл працювати за сумісництвом, то тепер маємо написати «не дозволяємо надалі працювати»? Чи як правильно?»
76756

Табель обліку робочого часу: як правильно вести

Табель робочого часу — підстава для нарахування зарплатні працівникам. Хто підписує табель обліку робочого часу? Який порядок ведення табелю обліку робочого часу? Як відмічається відпустка без збереження заробітної плати в табелі? Які особливості заповнення передбачає табель обліку робочого часу, зразок заповнення у разі зміни в обліку робочого часу? Відповіді на ці важливі питання а також реальний приклад заповнення табелю обліку робочого часу ви знайдете у статті.
439564