Критична інфраструктура: особливі умови роботи

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
На час воєнного стану передбачені певні обмеження

Критична інфраструктура: особливі умови роботи До обʼєктів критичної інфраструктури відносять стратегічно важливі підприємства та установи, які необхідні для функціонування суспільства та економіки держави. Зупинка або знищення таких об'єктів може:

  • становити загрозу для державної безпеки чи природного середовища;
  • спричинити погіршення обороноздатності держави;
  • призвести до людських жертв.

Трудові відносини в умовах воєнного стану

Під час воєнного стану на об’єктах критичної інфраструктури існують такі особливості (згідно з Законом України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану»):

  1. нормальну тривалість робочого часу можуть збільшити до 60 годин на тиждень (для працівників зі скороченою тривалістю робочого часу — до 40 годин на тиждень);
  2. роботодавець може відмовити працівникові у наданні будь-якого виду відпусток (окрім відпустки у зв’язку з вагітністю та пологами та відпустки для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку);
  3. працівник не може розірвати трудовий договір за власною ініціативою у строк, зазначений у заяві (навіть під час бойових дій та наявності загрози для життя і здоров’я).

За винятком цих аспектів, роботодавцям слід керуватися загальними нормами трудового законодавства. У Держпраці виокремили такі основні аспекти трудових прав:

  • Безпека та охорона здоров’я: 
    • забезпечення безпечних умов праці;
    • наявність необхідного захисту;
    • дотримання санітарно-гігієнічних норм;
  • Графіки роботи та відпочинку: 
    • регулювання годин роботи та періодів відпочинку, вихідних днів та відпусток;
  • Оплата праці: 
    • встановлення справедливої та адекватної оплати (зокрема, це надбавки за роботу у шкідливих умовах або в неробочий час);
  • Захист від дискримінації та експлуатації: 
    • забезпечення рівних можливостей;
    • боротьба з дискримінацією на робочому місці;
    • запобігання експлуатації працівників.

За матеріалами Південного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці

додаток

Як повторно отримати критичність та перебронювати працівників на новий строк

Статті за темою

Усі статті за темою

Працівники за кордоном і Резерв+: облік та нюанси

Масовий виїзд працівників за межі України створив нові виклики для роботодавців, особливо у сфері військового обліку. Навіть якщо співробітник працює дистанційно або тимчасово перебуває за кордоном, обов’язки підприємства вести військовий облік працівників за кордоном залишаються незмінними. Запровадження електронної системи «Резерв+» суттєво змінило підхід до обліку військовозобов’язаних, і кадровикам необхідно розуміти, як вести облік військовозобов’язаних за кордоном, щоб уникнути порушень
704

Робота під час повітряної тривоги

Праця під час повітряної тривоги — новий виклик воєнного стану як для працівників, так і для роботодавців. Цей досвід потребує адаптації, гнучкості та розуміння нових реалій. Яка оплата праці під час повітряної тривоги? Як діяти, якщо звучить сигнал повітряна тривога до початку робочого часу? Чи законною є вимога роботодавця працювати під час повітряної тривоги? Відповіді — у статті.
10600

Як перевірити актуальність даних у Резерв+ перед звітністю

Система «Резерв+» — це ключовий інструмент для ведення військового обліку на підприємстві. Вона дозволяє кадровикам своєчасно подавати інформацію про працівників до територіальних центрів комплектування. Саме тому перевірка даних у Резерв+ перед звітністю є критично важливою. Як відбувається перевірка актуальності військового обліку, оновлення даних у Резерв+ та контроль даних у системі Резерв+ — читайте у статті
432

Що таке «Резерв+» і як кадровику працювати з цією системою

В умовах воєнного стану та підвищеної уваги до військового обліку держава запровадила новий цифровий інструмент — систему «Резерв+». Вона покликана спростити ведення обліку військовозобов’язаних на підприємствах, зробити його більш прозорим і автоматизованим. Для кадровиків ця система стає ключовим інструментом, адже від коректного ведення обліку залежить як внутрішній порядок у компанії, так і відсутність штрафних санкцій під час перевірок. Як кадровику користуватися Резерв+ та які можливості Резерв+ для підприємств — у статті
3690

Взаємодія підприємства з ТЦК: типові запити та як правильно відповідати

У зв’язку із воєнним станом, взаємодія підприємства з ТЦК стала обов’язковою частиною кадрової роботи. Територіальні центри комплектування дедалі частіше надсилають роботодавцям запити щодо військового обліку працівників. Для підприємства це не формальність: неправильні або несвоєчасні відповіді можуть призвести до адміністративної та фінансової відповідальності. У чому полягає взаємодія підприємства з ТЦК та на які типові запити ТЦК слід звернути особливу увагу — у статті
5986

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді