Питання виплати заробітної плати працівникам у разі банкрутства підприємства регулюється Законом України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом».
Дії працівника у зв’язку з ліквідацією підприємства, про яку він дізнався постфактум
Зокрема, саме цей закон визначає, у якій послідовності задовольнятимуть вимоги кредиторів після продажу майна.
Так, ст. 45 передбачає, що першочергово задовольняються вимоги щодо виплати:
- заборгованості із заробітної плати перед працюючими та звільненими працівниками банкрута;
- грошової компенсації за всі невикористані дні щорічної відпустки та додаткової відпустки працівникам, які мають дітей;
- інших коштів, належних працівникам у зв’язку з оплачуваною відсутністю на роботі:
- простій не з вини працівника;
- виконання державних або громадських обов’язків;
- службові відрядження;
- підвищення кваліфікації;
- донорство;
- обстеження у медичному закладі;
- тимчасова втрата працездатності тощо;
- вихідної допомоги, належної працівникам у зв’язку з припиненням трудових відносин;
- нарахованих страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування та інше соціальне страхування.
Важливо, що виплати наступній черзі відбуваються лише після того, як будуть задоволені вимоги попередньої. Якщо ж на чергу не вистачає коштів у повному обсязі, виплати проводять у меншому розмірі, пропорційно сумі вимог кожного кредитора.
За інформацією Східного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці