Роз’їзний характер роботи: табелюємо відсутність зв’язку з працівником

540
Автор
провідний експерт із трудового законодавства Експертус Кадри

Запитання

Працівник з роз’їзним характером роботи, який працює у підрозділі за межами основного підприємства (в іншому регіоні), перестав відповідати на телефонні дзвінки. Чи оформляти це як відсутність на роботі?

Відповідь

Окремих правил обліку робочого часу працівників із роз’їзним характером роботи не існує. Роботодавець обліковує робочий час такого працівника на загальних підставах. 

Питання режиму роботи, тривалості робочого часу й відпочинку, нормування й оплати праці, встановлення форм, системи, розмірів зарплати та інших видів трудових виплат: доплат, надбавок, премій тощо, регулюють колективним договором (ч. 2 ст. 13 КЗпП). У колдоговорі визначають перелік посад/професій, для яких встановлюють особливий/роз’їзний характер роботи, порядок/розмір доплати та обліку використання робочого часу. 

Окрім того, роз’їзний характер роботи працівника, порядок і строки подання ним звітів про виконану роботу, передбачають у письмових трудових договорах та/або посадовій/робочій інструкції. 

Роз’їзний характер роботи: табелюємо відсутність зв'язку з працівникомНа підставі чого приймати виконану роботу і вносити до табеля кількість відпрацьованих годин?

З 19 липня 2022 року КЗпП містить нову підставу звільнення — відсутність працівника на роботі та інформації про причини такої відсутності понад чотири місяці поспіль (п. 8-3 ч. 1 ст. 36 КЗпП). Для того щоб звільнити працівника через тривалу відсутність, роботодавець має дотримати одночасно двох умов: 

  • працівник відсутній на роботі понад чотири місяці поспіль; 
  • упродовж цих чотирьох місяців у роботодавця немає інформації про причини відсутності. 

Тому необхідно актувати факт відсутності не тільки працівника, а й додатково інформації про причини його відсутності.

Рекомендація місяця від редакції порталу «Кадровик-01»

Запрошуємо на вебінар «Перевірки Держпраці під час воєнного стану», який відбудеться 23 травня. Спікер — посадова особа Держпраці. У програмі — підстави для перевірки, як уникнути штрафів, різниця між трудовим договором і ЦПХ.

❗️Якщо хочете отримати персональну відповідь від посадової особи Держпраці, поставте запитання до 20 травня включно в чат вебінару❗️

Щоб переглянути вебінар та отримати сертифікат, реєструйтеся Система «Експертус Кадри» святкує День народження

Перевірки Держпраці під час воєнного стану

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Табель обліку робочого часу: як правильно вести

Табель робочого часу — підстава для нарахування зарплатні працівникам. Хто підписує табель обліку робочого часу? Який порядок ведення табелю обліку робочого часу? Як відмічається відпустка без збереження заробітної плати в табелі? Які особливості заповнення передбачає табель обліку робочого часу, зразок заповнення у разі зміни в обліку робочого часу? Відповіді на ці важливі питання а також реальний приклад заповнення табелю обліку робочого часу ви знайдете у статті.
404029

Підсумований облік робочого часу

Підсумований облік робочого часу — досить поширене явище на практиці. Однак, невизначеності в законодавстві щодо окремих його елементів викликають низку питань. Зокрема, які характеристики має підсумований облік робочого часу і оплата праці, як закріплюється підсумований облік робочого часу в колективному договорі, чи має свої особливості підсумований облік робочого часу для сумісників. Тож розглянемо умови та порядок, за яким застосовується підсумковий облік робочого часу
36815

Запровадження гнучкого режиму роботи на підприємстві

За письмовим погодженням між працівником і роботодавцем незалежно від форми власності або уповноваженим ним органом для працівника може встановлюватися гнучкий режим робочого часу. Гнучкий графік роботи регулюється ст. 60 Кодексу законів про працю України (далі — КЗпП). З метою врегулювання порядку запровадження гнучкого режиму робочого часу наказом Мінпраці України від 04.10.2006 № 359 затверджено Методичні рекомендації щодо встановлення гнучкого режиму робочого часу (далі — Методичні рекомендації). Які особливості має гнучкий графік роботи під час воєнного стану читайте у статті
13708

Бланк табеля обліку робочого часу

Обов’язок роботодавця — забезпечити правдивий облік виконуваної працівником роботи. Складова обов’язку — обліковувати, як працівники використовують робочий час. Інструмент — табель обліку використання робочого часу. Скачайте бланк табеля обліку робочого часу просто зараз.
55076

Як табелювати простій

Причин для простою на підприємстві існує чимало, тому змоделювати типову ситуацію неможливо. У зв’язку з військовою агресією рф, приводів для простою стало більше. Розглянемо чи є відмінності у табелюванні простою у мирний та воєнний час.
41318