Відповідь
Окремих правил обліку робочого часу працівників із роз’їзним характером роботи не існує. Роботодавець обліковує робочий час такого працівника на загальних підставах.
Питання режиму роботи, тривалості робочого часу й відпочинку, нормування й оплати праці, встановлення форм, системи, розмірів зарплати та інших видів трудових виплат: доплат, надбавок, премій тощо, регулюють колективним договором (ч. 2 ст. 13 КЗпП). У колдоговорі визначають перелік посад/професій, для яких встановлюють особливий/роз’їзний характер роботи, порядок/розмір доплати та обліку використання робочого часу.
Окрім того, роз’їзний характер роботи працівника, порядок і строки подання ним звітів про виконану роботу, передбачають у письмових трудових договорах та/або посадовій/робочій інструкції.
На підставі чого приймати виконану роботу і вносити до табеля кількість відпрацьованих годин?
З 19 липня 2022 року КЗпП містить нову підставу звільнення — відсутність працівника на роботі та інформації про причини такої відсутності понад чотири місяці поспіль (п. 8-3 ч. 1 ст. 36 КЗпП). Для того щоб звільнити працівника через тривалу відсутність, роботодавець має дотримати одночасно двох умов:
- працівник відсутній на роботі понад чотири місяці поспіль;
- упродовж цих чотирьох місяців у роботодавця немає інформації про причини відсутності.
Тому необхідно актувати факт відсутності не тільки працівника, а й додатково інформації про причини його відсутності.
За письмовим погодженням між працівником і роботодавцем незалежно від форми власності для працівника можна встановити гнучкий режим робочого часу. Гнучкий графік роботи регулюється ст. 60 Кодексу законів про працю України (далі — КЗпП). Які особливості має гнучкий графік роботи під час воєнного стану читайте у статті
Табель обліку робочого часу (бланк П-5) використовується для контролю відпрацьованих годин, відпусток, лікарняних та інших видів часу, що враховуються для розрахунку заробітної плати. У цій статті Ви знайдете відповіді на такі питання: як здійснюється облік робочого часу у військових, який вигляд має бланк табеля робочого часу, як правильно заповнити бланк табеля обліку робочого часу?
З листа до редакції: «Декілька років тому ми дозволили жінці-лаборанту працювати у вільний від основної роботи час за внутрішнім сумісництвом у тій же лабораторії прибиральником виробничих приміщень. За таку роботу ми доплачували їй 50% окладу прибиральника. Зараз ця працівниця вирішила відмовитися від роботи прибиральника. Який слід видати наказ? Оскільки раніше було видано наказ про дозвіл працювати за сумісництвом, то тепер маємо написати «не дозволяємо надалі працювати»? Чи як правильно?»
Табель робочого часу — підстава для нарахування зарплатні працівникам. Хто підписує табель обліку робочого часу? Який порядок ведення табелю обліку робочого часу? Як відмічається відпустка без збереження заробітної плати в табелі? Які особливості заповнення передбачає табель обліку робочого часу, зразок заповнення у разі зміни в обліку робочого часу? Відповіді на ці важливі питання а також реальний приклад заповнення табелю обліку робочого часу ви знайдете у статті.
Підсумований облік робочого часу — досить поширене явище на практиці. Однак, невизначеності в законодавстві щодо окремих його елементів викликають низку питань. Зокрема, які характеристики має підсумований облік робочого часу і оплата праці, як закріплюється підсумований облік робочого часу в колективному договорі, чи має свої особливості підсумований облік робочого часу для сумісників. Тож розглянемо умови та порядок, за яким застосовується підсумковий облік робочого часу