Покладення обов’язків на час відпустки: оформлюємо заміну правильно

UA RU
Автор
порталу «Кадровик-01»
На час відпустки основного працівника передбачена можливість виконання його обов’язків іншим працівником. Як правильно оформити покладання обов’язків на час відпустки, зокрема, коли директор йде у відпустку, читайте у статті

Покладання обов’язків на час відпустки

Якщо працівник йде у відпустку, необхідно покласти виконання його обов’язків на час відпустки на іншого працівника.

Це можна здійснити такими способами:

  1. Замінити працівника іншим працівником, до посадової інструкції якого внесено тимчасове виконання обов’язків відсутнього працівника.
    Це, мабуть, найпростіший спосіб покладення обов’язків на час відпустки, наказ про виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника у цьому випадку видавати не потрібно.
  2. Покласти виконання обовязків тимчасово відсутнього працівника на час відпустки на іншого працівника за його згодою без звільнення його від основних трудових обовязків з відповідною доплатою.
    Для цього керівництвом визначається необхідний обсяг робіт та працівників, на яких можна покласти додаткові обов’язки з відповідною доплатою. Працівник надає письмову згоду на виконання додаткової роботи. Кадрова служба готує наказ про покладання обов’язків на період відпустки, використовуючи зразок наказу про виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника. Аналогічно такому, наприклад, готується наказ про виконання обов’язків на період лікарняного до дати фактичного виходу основного працівника на роботу.
  3. Оформити тимчасове замісництво.
    Спосіб стане у пригоді, коли необхідно увільнити працівника від основної роботи та повністю переключити на виконання обов’язків за керівною посадою. Це може бути посада як першого керівника, так і очільника підрозділу. Для оформлення тимчасового замісництва на час відпустки необхідні такі документи:
    • згода працівника;
    • доповідна записка керівника підрозділу;
    • наказ про тимчасове замісництво на час відпустки.

      Зразок наказу про замісництво на час відпустки

      Покладення обов’язків на час відпустки: оформлюємо заміну правильно

      СКАЧАТИ
  4. Оформити тимчасове переведення.
    Тимчасове переведення на іншу роботу, не обумовлену трудовим договором, допускається за згодою працівника. Такий спосіб доречний в разі заміни працівника, наприклад, на час відпустки для догляду за дитиною. Підставами, аби видати такий наказ про виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника, є наказ про надання основному працівнику відпустки для догляду за дитиною та заява працівника про переведення. Наказ про виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника (зразок) скачайте в електронному журналі «Кадровик-01».
  5. Укласти трудовий договір за «внутрішнім» сумісництвом з працівником підприємства.
    Якщо обов’язки відпускника може виконувати інший працівник підприємства у вільний від основної роботи час, то з ним слід оформити виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника наказом про прийняття працівника на роботу за сумісництвом.
  6. Укласти строковий трудовий договір з особою, що не є працівником підприємства.
    Якщо підібрати заміну на час відпустки з числа працівників не вдається, слід розглядати можливість тимчасового прийняття на роботу іншого працівника за строковим трудовим договором.

УВАГА!

На період дії воєнного стану або на період заміщення тимчасово відсутнього працівника роботодавцю надане право приймати нових працівників за строковими трудовими договорами, незалежно від причин його відсутності (абз. 2ч. 2 ст. 2 Закону України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» від 15.03.2022 № 2136-IX)

Заміна директора на час відпустки

Директор має піти у щорічну відпустку за графіком, із попереднім повідомленням йому про дату початку та на підставі наказу. У цьому випадку писати заяву про надання відпустки директор не повинен. Заява директора на відпустку не є обов’язковим документом. Але директор повинен написати таку заяву на ім'я керівника вищого органу якщо дати його відпустки узгоджуються з цим керівником.

Коли директор йде у відпустку рекомендуємо складати два накази: безпосередньо наказ «відпустка директора» та про тимчасове виконання обов’язків директора.

Також якщо головний бухгалтер йде у відпустку, то необхідно обов’язково доручити іншому працівникові виконувати його обов’язки протягом відпустки. Наказ про виконання обов’язків головного бухгалтера має бути в кадровій службі підприємства.



зміст

Гарячі питання військового обліку на підприємствах

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді