Спосіб листування та процедура обміну документами між працівником та роботодавцем мають бути визначені у трудовому чи колективному договорі (також можуть використовуватися інші документи для врегулювання питання).
Як звільняти працівників під час воєнного стану
Так, Кодекс законів про працю України дозволяє ознайомлювати працівників з наказами, повідомленнями чи іншими документами за допомогою засобів електронних комунікацій, визначених у трудовому договорі (при цьому має накладатися електронний підпис або кваліфікований електронний підпис). Проте трудовий договір також може передбачати альтернативні способи комунікації.
Що ж до розірвання з ініціативи працівника трудового договору, укладеного на невизначений строк, то слід пам'ятати, що працівники повинні письмово попереджати про це роботодавців за два тижні.
Винятком є ситуації, коли працівник не може продовжувати виконання роботи. Наприклад:
- переїзд на нове місце проживання;
- переведення чоловіка або дружини на роботу в іншу місцевість;
- вступ до закладу освіти;
- неможливість проживати у певній місцевості (повинно бути підтвердженння — медичний висновок);
- вагітність;
- догляд за дитиною до досягнення нею чотирнадцятирічного віку (або за дитиною з інвалідністю);
- догляд за хворим членом сім’ї (має бути медичний висновок) або за особою з інвалідністю I групи;
- вихід на пенсію;
- прийняття на роботу за конкурсом тощо.
У разі виникнення таких обставин роботодавець повинен розірвати трудовий договір у той термін, який вказав у заяві працівник. Втім, якщо заяву подати у неузгоджений спосіб, роботодавець зможе нею знехтувати. Тож, якщо ви непевні, що обраний шлях комункації закрпілений трудовим договором або іншими документами, краще надати перевагу паперовому формату.
За матеріалами Східного міжрегіонального управління Державної служби України з питань праці